Belçika Brüksel Gent Anvers

Şub

27 Ocak 2013-3 Şubat 2013 tarihleri arasında eşim ile birlikte gittiğim Paris, Amsterdam, Anwerpen (Anvers), Gent ve Brüksel seyahatim ile ilgili seyahat hazırlıklarımı, yaptığım harcamaların detaylarını, gezdiğim yerlerle ilgili bilgileri içeren gezi notlarımı, Gezi Hazırlıkları ve Maliyeti, Fransa-Paris,  Belçika-Brüksel, Hollanda Amsterdam bölümlerinden okuyabilirsiniz.

Başkent Brüksel ve öncesinde kısa süreliğine uğradığım  Anwerpen (Anvers), Gent şehirlerine ait gezi notlarıma başlıyorum..

01.02.2013  Hızlı Tren ile Amsterdam Centrale-Antwerpen Centrale Tren No: 9352
  Amsterdam Kalkış: 13:19   Antwerpen varış: 14:30

1 Şubat 2013 tarihinde Amsteramdan saat 13:19 hızlı treni ile Anverpen e saat 14:30 da geldik. Şansımıza hava yağışlı idi.. Poşetlerimizi 🙂 giyip kısa Anverp turumuza başladık..

CIMG1081 (704 x 528) CIMG1082 (704 x 528) CIMG1087 (704 x 528) CIMG1088 (704 x 528)

Anwerpen-Anvers de kısa bir tur yapıp Tren ile Gent şehrine geçtik.

Antwerpen-Centraal tren garı  – Gent-Sint-Pieters tren garı arası bölgesel trenle 1 saatten biraz az..  Antwerpen centrale den Gent-Sint-Pieters e trenle gidiş için 10-15 dakikada bir gelen trene bindik. 45-50 dakikalık yolculuktan sonra Gent-Sint-Pieters tren istasyonuna vardık.
Gentteki kısa turumuzu şu şekilde yaptık..

GENT- Sint-Pieters tren istasyonunda inip oradan  1 Nolu Tramvaya binip (Flanders Expo – Gent Sint-Pieters – Evergem Brielken) 15-20 dakikalık bir yolculuktan sonra “Gent Gravensteen” (Kalenin yanındaki durakta) indik.. ‎ kaleyi ve ardından Sint-Veerleplein meydanında kısa bir fotograf çekiminden sonra Vrijdagmarkt maydanına kısa bir yüüyüş yaptık.., meydanı inceledikten ve fotoğrafladıktan sonra St. Michael Köprüsü (St. Michaelshelling) Köprüden Gent’in meşhur kulelerinin görüntüsü gerçekten nefis bir görüntüydü.. Buralarıda fotoğrafladıktan sonra en önde St. Nicholas Kilisesi, arkasında Belfry ve en sonda ise St. Bavo’s Katedralinin görüp tekrar 1 nolu tramvay hattıyla istasyona geri döndük..  Hızlı bir Gent turu bu şekilde tamamlanmış oldu.. Bir sürü fotoğraf çektim ama ancak net olanlarını siteye koyabildim.

CIMG1089 (704 x 528)

Gent Şehri

CIMG1091 (704 x 528)

CIMG1092 (704 x 528)

CIMG1097 (704 x 528)

Gent Şehri

1 Şubat 2013 tarihinde saat 22:00 gibi Gent şehrinden trene binip Brüksele doğru yola çıktık..

Gent-Brüksel Tren Yolculuğu

Gent-Sint-Pieters  tren istasyonu- Brussel-Zuid / Bruxelles-Midi  tren istasyonu arası  30 dakika sürüyor.. Brüksel Midi den otele yürüyerek 15 dakikalık yürüme mesafesinde.  Brussel-Zuid / Bruxelles-Midi İstasyonudan Otele Gidiş İçin 3  4   31 32  nolu Tramvaylara binerek de gidilebiliyordu. Ancak Brüksel de yaşayan arkadaşım Erol bizi araba ile alıp otele götürdü.

Otel Barry yer olarak Brüksel Midi tren istasyonuna metro ile 1 durak mesafede yer alıyordu.  Ayrıca şehirde görülmeye değer yerlere 10 dakikalık bir yürüyüşle ulaşılabilecek mesafedeydi. Bir sonraki metro istasyonu olan Borsa durağı şehir meydanın hemen arkasındaydı. Otel 4 katlı. Otelde 1. kat olan merdivenle çıkılan 13 nolu odada kaldık. Odanın asansörle çıkılan birinci katı ise tadilattaydı. Odanın içi yeni yapılmıştı. Odada TV, duş bulunuyordu. Televizyon vardı ancak anten bağlantısı henüz kurulmadığından kanal çıkmıyordu. Zaten bizimde televizyon seyredecek durumumuz olmadığından çok da sorun teşkil etmemişti.  Kahvaltı almadık. Bu oteli çok da önermek istemiyorum.

Bürükseldeki oteli neden pek beğenmedir derseniz, öncelikle otelin bir kısmında tadilat vardı. Otele ilk geldiğimizde lobideki görevli sırıtarak”you are Turko “denildi ve asansörle çıkılan odalar yerine servis merdivenlerinden çıkılan 13 nolu havalandırmaya bakan oda verildi. Odadaki yatak temiz değildi. Uyarımızdan, resepsiyon görevlisine yatak çarşafındaki 3 büyük lekeyi gösterdikten 1,5 saat sonra değiştirmeye bir bayan geldi ve yenisi serildi.  Otelde o kadar asansörle çıkılabilecek oda varken You are Turko deyip gülerek merdiv enle çıkılan, havalandırmaya bakan bir oda vermesi çok da iyi niyetli bir davranış olarak görünmedi. Bu sebeple diğer kaldığımız  Paris ve Amsterdamdaki 2 oteli sizlere önerebilirim ancak bu oteli sizlere ilk geldiğimizdeki Türk olmamız sebebiyle bizlere olan imalı davranışları nedeniyle önermiyorum. Ertesi gün sahibi gelip özür dilese de ilk davranışlarından kaybetti bir kere..  Neyse..  gezimize geri dönelim..

Sabah kahvaltı yaptıktan sonra otelimizden çıktık.. yürüyerek ilk önce Manneken Pis (İşeyen Çocuk Heykeli)’ne ulaştık..

Manneken Pis (İşeyen Çocuk Heykeli)

Manneken Pis (İşeyen Çocuk Heykeli), Brüksel’in en ünlü ve önünde resim çektirmek için sıra beklenilen heykelidir. 🙂 Baktık ki fotoğraf çektirenlerin bitmesini beklemekle olmuyor bir köşesine ulaşıp kendimizi fotoğrafladık hemen .. .Heykel bronzdan yapılmış ve 61 cm boyundadır. Heykelde bir çeşmenin havzasına işeyen çıplak bir çocuk tasvir edilmektedir.  Hiëronymus Duquesnoy the Elder tarafından dizayn edilmiş. Heykelin 1618 ya da 1619 yılında Grand Place’deki yerine yerleştirildiği söyleniyor.. 5 kez çalınmış, tekrar tekrar yapılmış yerine konmuş.. Söylenene göre şu an gösterimdeki 6. heykelmiş.. Anlaşılan pek koruyamamışlar 🙂

Oradan Grand Place Meydanı – Grate Markt e yürüdük. 13. yüzyılda inşa edilen muhteşem meydanın her tarafını fotoğrafladık diyebilirim.. Grand Place çevresinde nefis Belçika çikolatalarının bulunduğunu söylemeden geçemeyeceğim.. Leonidas oldukça güzeldi.. 🙂 Meydanda belediye sarayı olarak kullanılan Tawn Hall bulunmaktadır. Gotik tarzında kuleleri oldukça ilgi çekicidir.

CIMG1102 (704 x 528)

Grand Place Meydanı- Tawn Hall

CIMG1106 (704 x 528)

Grand Place Meydanı-Tawn Hall

CIMG1109 (704 x 528)

Grand Place

Grand Place Meydanındaki Tawn Hall-belediye binası fotoğrafın sol kısmında yer almaktadır.  Oradan Royal Place-Kraliyet Sarayına yürüdük.

CIMG1120 (704 x 528)

Royal Place-Kraliyet Sarayı

St. Michael ve St. Gudula Katedrali kraliyet katedralidir. Kraliyet ailelerine ait cenaze ve düğün gibi organizasyonlar bu katedralde yapılıyormuş. 12. yüzyıldan kaldığına inanılıyor.

CIMG1116 (704 x 528)

St. Michael ve St. Gudula Katedrali

CIMG1113 (704 x 528) CIMG1118 (704 x 528) CIMG1121 (704 x 528) CIMG1125 (704 x 528) CIMG1127 (704 x 528) CIMG1128 (704 x 528) CIMG1131 (704 x 528) CIMG1134 (704 x 528)

Dr.Levent GÖÇMEN

Hakkında: Levent Göçmen

1976 İzmir doğumlu. Doktor. İzmir'de yaşıyor.