İtalya Yunanistan Turu -3-

Ağu

İtalya Yunanistan Gezimizin 2.Sayfasının Devamıdır…

24.07.2012 Salı günü sabah 06:30 da uyandık..07:00 de kahvaltıdaydık..08:20 de eşyalarımızı otobüse yerleştirip Floransa ya doğru yola çıktık..

İtalyanca Firenze olarak adlandırılan  Floransa Kuzey İtalya’daki Toskana bölgesinin başkentidir.  İtalyan Rönesansı’nın doğum yeridir. Leonardo da Vinci ve Michelangelo bu tarihi şehirde yetişmiş dünyaca ünlü sanatçılardır. Yine ünlü yazar ve şair Dante Alighieri bu şehirde yaşamış ve şehirden ilham almıştır. Şehrin bu hale gelmesinde Medici ailesinin çok büyük rolü olmuştur.  15. yüzyılın ilk yarısında kent ünlü Medici ailesinin eline geçmiş. Medici ailesi bankacılık mesleği dolayısıyla zengin olmuş nüfuzlu bir aileymiş. Şehirde çok gösterişli binalar inşa ettirmeğe ve dönemin mimar ve heykeltraşlarını maddi bakımdan desteklemeğe devam etmişler. Lorenzo’nun 1469-1492 yılları arasındaki önderliği döneminde Floransa altın çağını yaşamış. Lorenzo aralarında Michelangelo,Leonardo da Vinci ve Botticelli’nin de bulunduğu sanatçılara verdiği destek ile İtalyada Rönesans çağının başlamasını sağlamış. Medici ailesinin üyeleri 1737 yılına kadar aralıksız olarak Floransa’yı yönetmeye devam etmişler. 1737 de tüm Medici sülalesinin öldürülmesi ile medicini devri sona ermiş.. Kısa Floransa tarihinden sonra biz gezi notlarımıza devam edelim..

13:00 civarında Floransa ya vardık..Önce tepeden Floransa’yı seyredip resimledik.

Floransaya tepeden bakış..

Daha sonra Arno Nehri yakınlarında bir kule yanında otobüsten indik. Yürüyerek Ponte Vecchio Köprüsüne doğru gittik.  Uffizi Sanat Galerisi önünde başka bir Türk rehber gelerek floransa ve Uffizi ailesi hakkında bize bilgi verdi. Ardından serbest zaman verildi.. Bizi bıraktığı yere yakın bir yerde makarna yedik, çay içtik 12  € ödeyerek (4 €  vergi imiş) oradan çıktık.. ve ardından Turizm İmformation ofisinden harita alıp yürüyerek şehri turlamaya başladık. Turizm haritasında yer alan her yere yürüyerek gittik. San Giovanni Battista Vaftizhanesi, Santa Maria del Fiore Katedrali, Santa Crace klisesi, Basilica Duama, Capella Dei Piaazi şapeli, San Marco alanı, Neptün çeşmesi ve Signoria Sarayı çevresinde serbest zamanda dolaştık.

Floransa da mutlaka görülecek meydanlardan birisi de Signoria Meydanıdır. Signoria Meydanında ünlü eski şehir yönetim merkezi olan Signoria Sarayı (Vecchio Sarayı)  bulunmaktadır.

IMG_8897 IMG_8893 IMG_8889

Vecchio Sarayı diğer adıyla Signoria Sarayı Floransa’nın en önemli tarihsel resmi yapılarından birisidir. Saray 1298-1314 tarihleri arasında inşa edilmiş. Toscana gotiği tarzındaki bina 14. yüzyılda Floransa Cumhuriyeti Yürütme Konseyi’nce kullanılmış, ardından  Floransa tarihinde önemli rol üstlenen Medici ailesinin yönetim merkezi olmuş, 1865-71 arasında İtalya Krallığı Temsilciler Meclisi’ni barındırmış.Bina 1872’den beri belediye sarayı olarak kullanılmaktadır. Sarayın yanında bulunan meydan ve çevresinde birçok heykel bulunmaktadır.

Yine meydanda Neptün çeşmesi, sarayın girişinde ünlü Davut heykeli ve hemen yanında bir çok heykelin yer aldığı bir yapı bulunmaktadır.

Santa Maria Dei Fiori katedrali görmeye değer diğer muhteşem bir yapıdır.. Duomo ya da Santa Maria del Fiore olarak da bilinir…  1296-1436 arasında inşa edilmiş olan katedral renkli mermer cephe kaplamaları ile kaplıdır. Katedralin yanında  bulunan çan kulesi 1331-1355 arasında inşa edilmiştir. Katederalin dev kubbesi 1420-1436 arasında bitirilmiştir. Bu kubbe Rönesans’ın ilk önemli mimarlık ürünlerinden biri sayılır. Bu yapının karşısında vaftizhanesi vardır..

Santa Maria Dei Fiori Katedrali

Giotta Bell Touver Çan kulesinden

Giotta Bell Touver Çan kulesine çıkarak etrafı fotoğrafladık..Çan kulesi 414 basamaklıydı ve 6 € kişi başıydı. Çan kulesi 84.7 metre yüksekliğindeydi..  Bir kere başlamıştık merdivenleri çıkmaya.. 🙂 bunu da çıkarız deyip en üst kısmına çıktık.. Ama sandığımızdan daha zor olduğunu itiraf edeyim..:) Merdivenlerde sık sık durmak zorunda kaldık.. Çan kulesinden indikten sonra şehri gezmeye kaldığımız yerden devam ettik..   Nazionale Bel Barge müzesi, Oda Vechii sarayı girişinde Davut ve Herkül heykelleri bulunuyor. Yanındaki yaıda da birçok heykel vardı.. Hepsinide fotoğrafladık.. Akşam 21:00 e kadar floransa yı yürüyerek dolaştık. Ardından otobüslerle kalacağımız otelimize geçtik.. Floransadaki otel Roma daki otele göre ulaşımı daha rahattı.. Otelde gayet güzeldi..

25.07.2012 Çarşamba günü kahvaltıdan sonra Ekstra Pissa –Siena (55 €) Gezisi vardı.. Biz buna katılmadık. Bizde saat 9:00 gibi otelin önündeki duraktan 2 numaralı belediye otobüsüne binerek şehir merkezine geldik.  Belediye otobüsü bileti 1 kişi 1,2 € idi..  40 dakikalık bir yolculuktan sonra tren istasyonunda otobüsten indik..Belediye otobüslerine önden ve arkadan binebiliyorsun. Ön ve arka tarafta kart okutma makineleri var.. Orta kapıdan da iniyorsun.

Tren istasyonunda otomatik makinelerden tren biletlerinizi alıyorsunuz.

Otomatik Tren Bileti Alma Makinesi

Belediye otobüsleri için bileti ise ya otomatik makinelardan ve sigara satan “T” ibareli büfelerden alabiliyorsunuz. Ayrıca meşrubat ve  kahve makinasından içecek de alabiliyorsunuz. Kahve-capicuno 0,80 €.

Hızlı Tren

Saat 12:28 trenine bilet aldık. Uffizi sanat galerisinde çok sıra vardı. 3 gün öncesinden randevu almak gerekiyormuş sıraya girmemek için..  Galaria akademia da 1,5 saat bekledik ancak saat 11:30 e gelince sıradan çıkarak Pisa ya gitmek için tren istasyonuna gittik.

Floransa (Firenze) SMN (santa Maria Novelle) tren istasyonundan 12:28 de trenimiz  kalktı. 13:30 da Pisa ya (Piaza Della Station) vardık. Pisa tren istasyonu ile pisa kulesi arası 2 km idi..

Pisa Kulesi Pisa’nın en önemli görülecek yeridir. 1173-1372 yılları arasında aşamalı olarak inşa edilmiştir. Kentin en önemli meydanı olan Mucizeler Meydanı (Campo dei Miracoli)’de yer almaktadır. Pisa kulesi dışında ayrıca bu meydanda Pisa Katedrali (Duomo di Pisa), Vaftizhane (Baptisterio) ve Anıt Mezar (Camposanto) bulunmaktadır. Pisa Kulesi, Pisa Katedrali ve vaftizhanesi ile birlikte bulunduğu “Piazza del Duomo” bölgesi 1987den itibaren UNESCO Dünya Mirasları listesinde yer almaktadır.

Yürüyerek kule ye gelip kule ve yanındaki diğer yapıları inceledik.. bol bol fotoğraf çektirdik, konservemizi yiyip tekrar yürüyerek trenimize saat 16:00 da bindik.

pisa

Pisa

Pisadan 16 treni ile dönüşü beklerken

17:30 da Floransa tren istasyonuna vardık.. Dönüşte Akademia müzesine sıra olmayınca girdik. Michalenge nin heykellerini gördük.. 4,5 metrelik Davut heykelide buradaydı. Müzede Fotoğraf çekmek yasaktı. Tabii ki ben birkaç tane çektim.. 🙂 Müzeye giriş ücreti 11 € idi. 18:30 a kadar gezdik. Oradan çıkınca yakından görmediğimiz Ponte Vecchio Köprüsüne çıktık, normalde köprüde kuyumcular varmış..

Ponte Vecchio Köprüsü Arno Nehri üzerinde bulunan, Floransa’nın en meşhur köprüsüdür. Nehrin en dar kısmında yer alan Ponte Vecchio 14. yüzyılda tamamlanmıştır.

Köprü

Ponte Vecchio Köprüsü

Tabii ki bizim geçtiğimiz sırada kapalıydı. Köprüden  yürüyerek karşı taraftaki Plaza Pitti meydanına gittik.. Yere uzanıp gökyüzünü seyretmek için ideal bir yer olduğunu söyleyebilirim..  Akşam 23:00 civarında tren istasyonu yankından sora sora 2 nolu otobüsün durduğu durağı bularak otobüse bindik.. Şöför uçar gibi otobüsü sürdü ve 30 dakikada bizi otelimizin olduğu durağa getirdi.. Birde Ankara daki dolmuş-otobüs şöförleri hızlı sürer derdim.. 🙂 dar sokaklarda kaldırımlara da çıkarak uçar gibi sürdü..

26.07.2012 Perşembe günü kahvaltıdan sonra saat  8:30 da Venedik e doğru yola çıktık.. 12:30 civarında Venedik e vardık.

Venedik Girişi

Piazzole Roma denilen otobüs alanında otobüsten inerek Venedik şehir turumuzu yapmak üzere vaporettoya bindik.  Tarihi San Marco Meydanı yakınlarına vardık. Başka bir rehber gelerek bize Vatikan ve Meydan ve çevresindeki yapılar (San Marco Katedrali) hakkında bilgi verdi..

Venedik yaklaşık 118 adacık üzerine kuruludur. Venedik şehrinde adacıkları birbirinden ayıran 170 kanal ve bunları birbirine bağlayan 400 köprü bulunur. Büyük Kanal (Canal Grande) yaklaşık 4 km uzunluğunda, 30 ile 70 m genişliğinde, derinliği 5 metreye varan Venedik’teki en büyük kanaldır. Kanal S şeklinde aktığı icin “volta die Canal” olarak isimlendirilir. Büyük Kanal’a yaklaşık 45 adet diğer küçük kanallar bağlanmaktadır.  Kanal’da ulaşım deniz otobüsleri (vaporetto) ve gondollar ile sağlanmaktadır. Ayrıca deniz taksileri de mevcuttur. Hayli işlek bir kanal olduğunu söyleyebilirim.. En ünlü meydanı olan San Marco meydanı 175 uzunluğunda, 82 metre genişliğindedir.  Meydanın geçmişi 9. yüzyıla dayanmaktadır. Bu meydanda bulunan San Marco Katedrali  ilk olarak 828 yılında Venedikli tüccarların İskenderiye’den Evangelist Aziz Mark’ın kutsal emanetlerini çaldıklarında yapıldığı zaman Düka’nın Sarayı’nda geçici bir yapıymış. Asıl yapı 12 havariden birisi olan San Marco’nun kemiklerini muhafaza etmek amacı ile 1063 ve 1073 yılları arasında, Avrupa ve Bizans karışımı bir tarzda inşa edilmiş. Orta giriş kapısının üzerine,ortaçağda haçlılar tarafından yağmalanan İstanbul’dan getirilen meşhur dört adet bronz at heykeli yerleştirilmiş. 1797 yılında Napolyon tarafından Paris’e götürülen dört bronz at heykeli, Fransız İmparatorluğunun sona ermesiyle yeniden Venedik’e geri getirilmiş.

Venedik San Marko Meydanı

San Marco Meydanı

IMG_9957 - Siteye

Onunla birlikte yürüyerek Rialto köprüsüne gittik.

Rialto Köprüsü

IMG_9949 - Siteye

Venedik Kanallarındaki fotoğraflarımdan bazıları…

IMG_0292 - Siteye

IMG_0328 Siteye

Gondol Keyfi..

Ana Kanal

Gondolları kullanan kişiler bu arada gondol kullanırken şarkı söylüyorlardı.. ayrıca birbirleriyle kanalda karşılaştıklarında birbirleriyle konuşuyorlardı..
Gondol tarifesi ise yarım saati 80 euro idi.. ögrenciyseniz 70 euroya dusuyorlar.. bir gondola 6 kişi de alabiliyorlar.. Tabii anlaşarak kişi bulmanız gerekiyor bu 6 kişi için..
Eşim binmek istemediğinden biz gondola binmedik ancak vaporetto denen otobus işlevi gören yolcu teknelere bindik..

Vaporetto

Dükler Sarayı, Büyük Kanal, Rialto Köprüsü rehberimiz eşliğinde gördük. Daha sonra grup Ekstra (25 €)  Gondollar ile kanallar gezisine katıldı. Yine grup Ekstra turla cam eşyaların ve kristallerin üretildiği atölyeleri göreceği Murano Adası (25 €) turuna katıldı. Bizde gruptan ayrıldıktan sonra Murano adasına vaporetto denilen yolcu taşıma motorları ile gittik. Kişi başı 7 € gidiş 7 € geliş ücreti..

Venedik Murano Adası Cam işçiliği

Murano adası 10. yüzyıldan buyana cam işçiliği ile ünlüdür. İner inmez cam işçiliğinin gösterildiği bir atölyeye girdik. Üfleyerek şekil verdikleri cam yapım aşamalarını görüp Murano adasında dolaştık.. Cam eşya fiyatlarını görünce sadece vitrinlere bakmakla yetindik.. 🙂 Sonra tekrar vaporettoya binip Venedik merkezine geri döndük.

Murano Adası

Venedik i sokak sokak dolaştık..  21 € ya hediyelikler aldık.. saat 23 de San marco meydanında cafelerden klasik müzik dinletisi vardı.. Onların performansını seyrettikten sonra meydanın ilerisinden tekrar grup olarak tekneye bindik.. Akşam Padova da yer alan otele gittik. Padovadaki otel 14 katlı diğerlerine göre oldukça yeni bir oteldi.. Odalar ise son derece lükstü..

Venedik Deniz Ambulansı

Venedikte Gördüğümüz Deniz Ambulansı

27.07.2012 Cuma günü kahvaltıdan sonra grup 08.00’da otelden hareketle düzenlenecek olan tam günlük  Ekstra (55 €) Verona & Garda Gölü  Turuna gitti. Bizde sabah kahvaltıdan sonra saat 8:00 gibi otelden çıkarak yürüyerek Bolonya ya gitmek için Padova tren istasyonuna vardık. 25 € ya 2 kişi Padova-Bolonya tren bileti aldık. Bolonya ya İnince Bolonya-Venedik tren biletini 21,50 € ya aldık. Bolonya da şehir merkezini, Pazar yerini ve Üniversitesini gezdik.

Bologna

“Kızıl Şehir” olarak da anılan Bologna, Orta Çağ mimarisinin birçok örneğiyle doludur ve ismini de binaların çoğunun kırmızı tuğlalı olmasından almıştır. Aynı zamanda “Bolonez sos” adını bu şehirden almıştır. 1088’de kurulan üniversitesi, Avrupa’nın en eski üniversitesi olarak bilinir. Dante, Erasmus ve Kopernik Bologna Üniversitesi’nin ünlü öğrencilerinden bazılarıdır. Otelimizin bulunduğu Padova şehrinde bulunan ve 1222’de kurulan Padova Üniversitesi İtalya’nın en eski ikinci üniversitesidir.

Padova Bolonya Üniversitesi

Bolonya Üniversitesinden bir görünüm…

17:12 de Bolonya’ dan kalkan tren 19:03 de Venedik e vardık. Venedik i sokak sokak dolaşarak Rialto Köprüsünden San Marco Meydanına ulaştık. Oradan hızlı olur diye vaporettoya bindik. Bindiğimiz vaporetto büyük kanal boyunca tüm duraklara uğrayarak ilerledi..21:10 gibi Venedik Tren istasyonunun önündeki durağa ulaştı.  Tabii 21:00 de kalkacak olan treni kaçırınca çift katlı 22.17 venedik kalkışlı Vicenza trenine binerek saat 23:00 de Padova ya ulaştık. Tren ücreti kişi başı 3,5 € idi. 10 dakikalık bir yürüyüşle otele ulaştık.

Çift Katlı Tren

Dönüşte Bindiğimiz Çift Katlı Tren

İtalyadaki tren biletleri 2 aylık sure aralığındaki zamanı kapsıyor. Trene binmeden önce yeşil renkli trenlerin durduğu yer yakınlarındaki cihazlarda okutarak biniyorsunuz. Trenlerde biz hiç kontrol görmedik ancak biletsiz veya bileti okutmadan trene bindiğinde cezasının 200 € olduğunu bildiren yazılar İtalyanca ve İngilizce olarak trenlerde asılıydı.

Trenin içi

Padovadan Venedik e Giden Trenin içi

İtalya Yunanistan Gezimizin 4.Sayfasında Görüşmek Üzere…

Dr.Levent GÖÇMEN

Hakkında: Levent Göçmen

1976 İzmir doğumlu. Doktor. İzmir'de yaşıyor.