İtalya Yunanistan Turu -4-

Ağu

28.07.2012 Cumartesi günü saat 04:45 de uyandık. 05:30 da Ancona ya doğru yola çıktık. Sabah kahvaltısı içinde otelden çıkarken bir torba içinde kumanyalarımızı aldık. Kumanyada açma benzeri reçelli bir Poğaça, Peksimet, meyva suyu, elma, reçel vb vardı.. Anconaya giderken yolda mola verildi. Saat 11:30 civarına Anconaya varıldı. Kısa bir otobüsle tur atılarak limana gidildi.
13:30 F/B Hellenic Spirit  roro gemisi ile Ancona dan Igoumenitsa ya doğru yola çıkıldı. Yine ATS denilen kapalı yerde seyahat ettik.. Gece yine Eşimle birlikte gemiyi keşfe çıktık.. Feribot içerisindeki Havuz, Bar, Restaurant, Cassino bölümleri  vardı. Ancak bu gemide bizim kaldığımız yerlere kartlı giriş yoktu ve daha eski bir gemi izlenimi uyandırdı bizde..  Gece 24:00 gibi uykuya daldık…

29.07.2012 Pazar günü saat 07:30 da Igoumenitsa limanına ulaştık. Gemiden inip otobüse bindik. Ancona da olduğu gibi Yunanistana giriştede hiçbir gümrük veya pasaport kontrolü olmadı..  Tekrar otobüse binerek Kavalaya doğru yola koyulduk. Selanik civarında mola verdik. Öğleden sonra Saat 15:00 civarında kavala ya ulaştık. Önce yukarıdan seyir bölgesinden Kavala nın fotoğraflarını  çekmek için durduk.

Seyir bölgesinden Kavalanın Fotoğrafı-Fotoğrafta bir RoRo gemisi Kavala Limanına Yanaşmakta

Sonra otobüsle Liman bölgesine indik. Liman bölgesinde otobüsten indik ve yürüyerek Kavalalı Mehmet Ali Paşa Külliyesine çıktık. Oradan aşağıya liman bölgesine inip Balık lokantasında balık salata yiyerek kendimize geldik..  Sardalya ve hamsinin fiyatı 7 € idi..domates ve salataları iri iri doğranmış olan Greek (Yunan) salatasıda oldukça iyiydi.. Yemekten sonra sahilde biraz yürüyerek otobüsümüzün gelmesini bekledik.. Otobüs geldikten sonra  16:30 da Kavaladan ayrıldık.. Kavalanın ilerisinde ünlü bir Kavala Kurabiyesi yapan yerde mola verdik. Kavala kurabiyesi bir çeşit bademli un kurabiyesi.. Kurabiyesinden tadıp son 9 gündür içmediğimiz demleme çaydan içtik..  Bu çay  tüm yorgunluğumuzu attı..  30 dakikalık moladan sonra tekrar yola çıktık..

Saat 19:40 da sınır kapısının Yunan tarafına ulaştık. Freeshop a uğradıktan sonra İpsala sınır kapımıza ulaştık. Saat 21:00 de sınırdan geçişi tamamlayarak İstanbul a doğru yola çıktık. İpsala İstanbul arası 230 km idi.. Tekirdağ civarlarında 30 dakika mola verdik..  İstanbula 30.07.2012 Pazar günü saat 01:00 de ulaştık.. Yenibosnada indik. Taksiyle (20 TL) Esenler otogarına ulaştık. Yola çıkmadan önce 01:00 olan Kamil koç dönüş biletimi ne olur neolmaz diye Esenler 03:00 e çevirmiştim. Bu sebeple 03:00 İstanbul Ankara otobüsü ile Ankaraya yola çıktık..
30.07.2012 Pazartesi günü saat 09:30 da Ankara AŞTİ terminaline ulaştık.

Eşimle birlikte gittiğimiz 9 günlük otobüsle İtalya Yunanistan gezimize ait Gezi notlarım burada  sona eriyor..Bir sonraki gezi notlarımızda görüşmek dileğiyle…