Malta-1

Oca

8-10 Kasım 2012 tarihleri arasında Dünya Halk Sağlığı kongresine katılmak amacıyla Akdenizin ortasındaki bu küçük ada devletini ziyaret etme fırsatını buldum. 7-11 Kasım 2012 tarihleri arasında Malta’da bulundum. Bu ziyaretimle ilgili gezi notlarımı ve çektiğim fotoğrafları sizlerle paylaşacağım.

7 Kasım 2012 çarsamba sabahı saat 6 da Ankara’dan Luftansa havayollarının  Münih aktarmalı uçağı ile Malta’ya doğru yolculuğum başladı. Luftansanın her gün Ankara’dan Münih’e uçuşu var. 06:00 Ankara, Esenboğa’dan kalkan uçak, 08:15 de Munih e indi.  Münih Havaalanı oldukça büyük bir havalimanı. İnternete girebileceğiniz internet köşeleri, freeshop dükkanları,  çay, kahve vb türlerinin ücretsiz olarak sunulduğu cafeebreak alanları mevcut.

Münih havalimanında benim ilgimi en çok çeken uyku kabinleri oldu.

Uyku Kabini

Uyku Kabininin İçi

Uyku kabinine kredi kartı ile ödeme yapıyorsunuz.

Uyku Kabini ödeme bölümü

Münih havalimanında ayrıca sigara içme kabinleri, hatta büyük odaları mevcut. Sigara içmeyen bir kişi olarak bu yerleri bir çeşit gaz odası olarak gördüm..   İyi ki bizde kapalı alanlarda sigara içilmesi yasak.. Bu yerlerin yanından geçerken bile sigara kokusu size ulaşıyor..

Sigara İçme Alanları

Münih havaalanında yaklaşık 4-5 saatlik bir beklemeden sonra Malta Havayollarının uçağıyla  Malta’ya ulaştım. Uçuş sırasında özellikle Alplerin ve Venedik’in yakınlarından geçerken ki manzara oldukça güzeldi.. Saat 12:40’da Munih havaalanından kalkan uçak saat 14:55 te Malta ya vardı. Malta’da  tek havaalanı var. Zaten başka havalimanı yapılacak pek bir yerde yok aslında..

Malta Uluslararası Havalimanı

Havaalanında taksiler için bir gişe bulunuyor. Gideceğiniz yeri söylüyorsunuz, gişenin camında da yer alan tarife üzerinden size fiş kesiyorlar. O fişle taksiye biniyorsunuz. Böylece önceden ödeme yaptığınızdan kazıklanma korkusu yaşamadan kalacağınız otele doğru gidiyorsunuz.  Malta’ya indiğinizde ilk gözünüze çarpan trafiğin tersten akmasıydı.. Tabii araçlarda da bizdekinin aksine şoför koltuğu sağ taraftaydı..

Kaldığımız otel Portomaso St Julians bölgesinde yer alıyordu. Malta’ya varınca otele yerleştikten sonra ilk olarak sahile indik.. Sahilde yer alan malta tekneleri oldukça tipik..  Fenikelilerden kalma bu tekne şekli Malta’nın simgesi haline gelmiş. Renkler hep standart ..

Malta Tekneleri

Spinola bölgesinden sahilden yürümeye başladık.. Sahilde koşanlar, yürüyenler.. Malta sahilini görünce aklıma memleketim İzmir geldi..

IMG_2995       IMG_3023

Malta’ya gelmişken havanın ve sahilin güzelliği ile birleşince yürüyerek Valetta’ya ulaşabilirmiyiz diyerek 🙂 şevke gelip sahilde  yürümeye başladık..  Ankara’da yaşayan bir İzmirli olarak deniz kıyısına gelince tabii insanın hiç ayrılası gelmiyor.. Malta Valetta arası sahilden bir fotoğraf…

Gece sahilde yürüyüş yaparken bir alışveriş merkezine rastladık.. The Point adlı alışveriş merkezi 3 katlı alışveriş merkezi, ancak bizim Ankara’da gördüğümüz gibi devasa bir merkez değil. İçinde yer alan bir marketten bisküvi aldık. Ülkemizin aksine aldıklarımızı içine koymak için poşetede para verdik.

Tabii yürüyerek pekte ulaşılamayacak bir uzaklıkta olduğumuzu anlayınca otobüsle otelimize geri döndük..

Ertesi gün kongredeydik.. ancak öğle arasında ve akşama doğru dolaşma fırsatımız oldu.. Malta’da hop on hop off otobüsler var. Mavi ve Kırmızı hat olarak 2 hat var merkezde.. Bu 2 hat ana adayı dolaşmanızı sağlıyor. Her 2 hatta Valetta ya uğruyor.. Bir hat adanın kuzey bölgesine, diğeri de adanın güney bölgesine gidiyor.

Toplantının ilk günü olan 8 kasım 2012 tarihinde akşam Valettanın merkezinde başkanlık  sarayında toplantının açılış kokteyli vardı.. Otobüslerle kokteylin olduğu Valletta bölgesinde Cumhurbaşkanlığı Sarayına (Grans Master’s Sarayı) gittik.  Aşağıdaki fotoğraflar  saraydan çektiğim fotoğraflardır…

IMG_3229 IMG_3226IMG_3176 IMG_3180  IMG_3210 IMG_3220 IMG_3221 IMG_3181

Valletta bulunan Grans Master’s Sarayı 1571 yılında yapılmış. Ayrıca diğer tarafı Milli Kütüphane olarak kullanılıyormuş. Şu anda Malta Cumhurbaşkanının devlet konuklarına düzenlenen etkinliklerde kullanılıyormuş.  duvar resimlerinde özellikle Osmanlı İmparatorluğunun Malta Kuşatması ile ilgili figürleri bulunuyor. Yukarıda bu kuşatmaya ait figürlerin yer aldığı fotoğraflarım yer almaktadır.

Saat 21:00 civarında başkanlık sarayından ayrıldık. Ben fotoğraf çekmek için gruptan ayrılarak Valetta’nın sokaklarında dolaşarak fotoğraf  çekmeye başladım.. Aşağıdaki fotoğraflar Valetta’da gece çektiğim fotoğraflardan örneklerdir..  IMG_3260  IMG_3295 IMG_3302IMG_3289IMG_3323

Gece 12 ye doğru Valetta girişinde bulunan otobüs duraklarına vardım. gece son otobüse binerek otele döndüm..

Dr.Levent GÖÇMEN

Hakkında: Levent Göçmen

1976 İzmir doğumlu. Doktor. İzmir'de yaşıyor.